ROUTINE

Heb je ooit bij stil gestaan dat als je wakker wordt je dankbaar moet zijn dat jij leeft, dat jou leven kostbaar is en je het niet moet verspillen.

Je brein is heel gemakkelijk in uitstellen. Als je alarm afgaat dan wil je heel gemakkelijk nog even blijven liggen. vijf min en van vijf min worden het tien min enzovoort.

Dwing daarom jezelf om de routine aan te leren om gelijk op te staan. Wat de routine je leert van vroeg opstaan is vroeg naar bed gaan. Inplaats dat je tot laat in de avond blijft werken, is het de kunst om het om te draaien. Ga vroeg nar bed en sta vroeg op. Het effect van vroeg naar bed en vroeg opstaan is dat jij zelf rustig bent. Je voelt je niet chaotisch. Je gaat de waarde zien van de kleine dingen in het dagelijks leven, inplaats van je te irriteren. Het gaat erom dat jij je dag in rust en vrede begint. De reden waarom structuur belangrijk is, het kan je zuiveren van de uitdagingen van de vorige dag en geeft je energie om je negatieve emoties in positieve emoties over te zetten. Het is belangrijk dat jij je gewoontes die jij jezelf wil aanleren zullen slijten.

Een mooie oefening is om te beginnen met één uur eerder opstaan. Zeg eens eerlijk, het klinkt echt dramatische en vreselijk. Daarbij moet ik zeggen, het is niet de bedoeling dat jij vermoeid de deur uit gaat. JE OCHTENDENERGIE EN HUMEUR TREKKEN EEN SPOOR DOOR JE DAG. Wat de energie ook bepaald dat jij een goede dag begint. Als je minder slaapt kun je tijd hebben voor meer werkzaamheden, maar de kwaliteit van de werkzaamheden kunnen er onder lijden.

De routine die we hebben is, dat we net op tijd opstaan om op tijd uit de deur te gaan om op tijd op ons werk te zijn. We geven ons zelf niet de tijd om op te staan,rustig wakker te worden, ontbijten enzovoort. ‘Net genoeg tijd’ betekend niet genoeg tijd. Je kunt dingen niet bewust en zorgvuldig doen.

Als jou ochtend begint met stress en zenuwen, wordt jou lichaam geprogrammeerd met deze emoties voor de rest van je dag. Vroeg opstaan leid meer tot een productievere dag. Succes volle ondernemers passen deze strategie al jaren toe.

Het gaat niet om het vroeg opstaan. Het doel is, dat jij jezelf genoeg tijd geeft om met intentie in de benen te komen en je routine volledig en ongehaast af te werken. Dat is de spirit die je door de verdere dagen daagt. Zorg ervoor dat jij ademruimte creërt, anders zul je de rest van je dagen ernaar zoek. Je gaat die extra tijd niet vinden op de middag van de dag. Ga stap voor stap naar een vroege ochtend en kijk wat er veranderd. Daarmee bedoel ik, wat doet het met jou en hoe zijn je dagen.

Opdracht:

Om mee te beginnen, sta deze week 30 min eerder op. Gebruik als het nodig is een wekker. Kies een vriendelijke ringtone. Geef je brein de tijd om je stemming van de dag tegemoet te gaan. Als de week voorbij is zet de wekker nog een half uur eerder.

De vraag die jij jezelf moet stellen is: HOE GA JIJ DE TIJD BESTEDEN? Denk aan de kleine dingen, zoals rustig je koffie/thee kunnen drinken of ontbijten. Je rustig je brood kunt beleggen voor het werk ect etc. Je gaat naar bed als jij voor de eerste keer moe voelt.

PROBEER DUS EEN NIEUWE OCHTENDROUTE UIT.

Maak elke ochtend tijd voor dankbaarheid,inzicht.

We zien dat de ochtend bepaald wordt door de avond ervoor. We beschouwen elke dag als een nieuw begin, maar elke dag draaien de dagen om.

Hoe kun jij het aanpakken: Je bent in de avond uren moe, maar je gaat tv kijken en voor dat je het weet zit je tot midden in de nacht tv te kijken. Je kunt gelijk naar bed gaan en ‘s morgens de dag goedgehumeurd beginnen. Een goed ingedeelde avond biedt een rustige ochtend. Als je weet wat je gaat doen in de ochtend versimpel jij ook je ochtend. Wat je verwijderd zijn je problemen in je ochtend routine, waar je tegen aan liep. Keuzen maken geeft je in de ochtend uren een voorsprong.

Tot slot: Wat zijn je gedachten voordat je gaat slapen?

Visualiseer hoe jij wilt dat jou ochtend eruit ziet, en take action.

Visualiseer dat jij een mooie ochtend , middag, avond wil hebben. Je zult merken als jij op die manier actie neemt het je zal verbazen hoe jou dagen zullen veranderen. Voel het en geloof het.

Het leven is hard en kan al je plannen in de war brengen. visualisatie veranderd niet je leven, maar wel hoe jij het wilt zien. Je kunt het opbouwenen terug gaan wat jou ideaal is.

Maar als je uit huis gaat dan zul je zeker afgeleid worden door prikkels die je binnen krijgt. Als je dieper in het onderwerp gaat kijken, dan kunnen verschillende momenten op een dag een routine hebben.

Dan hebben we een ommetje maken. Als je regelmatig een ommetje maakt, zorg je ervoor dat je gefocust kunt blijven.

Routines die jij jezelf aanleert bevrijden je metaal. Heel veel mensen klagen in het algemeen over dat ze slecht kunnen onthouden. Het gaat er eigenlijk niet om dat we niet meteen kunnen onthouden. Alles wat nieuw is, heeft tijd nodig om te blijven hangen. Je brein herprogrammeert van het nieuwe wat je in je wilt opnemen. Je kunt niet weglopen om nieuwe dingen te leren. Door juist het gebruikelijke te doen schep je meet ruimte voor het ontdekken. Gewoontes en routines verlichten onze bewustzijn,zodat we meer energie over houden en capaciteit overhouden om creatief te zijn.

Structuur versterkt ook spontaniteit en ontdekkingen geeft je routine een enorme boost. Je zult ontdekken dat je plezier zult hebben in de kleinste dingen. We blijven uitkijken naar uitdagingen en zoeken soms veelste ver. Maar als je oog voor detail heb zitten de uitdagingen dichterbij dan je denkt. wandelen over de dezelfde weg, maar nieuwe losse steentje vinden, is jezelf openstellen.

Ga vooral opzoek naar iets nieuws binnen je routine. Probeer onderweg naar het werk bijv vriendelijk te groeten. Doe dit elke dag en kijk hoe jou leven verandert. Het gaat erom hoe je fysiek je kijkt naar de omgeving waarin jij je bevindt. De routine die je elke keer weer toepast, kun je klein aanpassen. Als je bijv thuis komt, dat je muziek aanzet of als je het aanzette ,of andersom.

Ruim bijv je bureau gelijk op dan dat je het doet voor je gaat slapen. In elke zon licht van de dag wordt de bewustzijn van elke handeling heilig. Je kunt op spirituele opzicht enorm groeien, maar wees eerlijk, je zult nooit vrij zijn van je dagelijkse bezigheden. Omarm je bezigheden, dat verlicht de spanning. Maak van elke moment van de dag een routine en vindt de waarde van je routine.

We leven in momenten. Je kunt de tijd niet terug draaien, maar je kunt de tijd wel goed benutten die je krijgt. De tijd die je krijgt en die je goed wilt benutten ligt in het moment. Je traint je aandacht om in het moment te zijn en te blijven. Het is gemakkelijk de waarde te beseffen van de moment die je hebt als je ook in het moment blijft en kunt blijven. Routines draaien niet alleen om de handelingen maar ook de locaties.

We ervaren onbewust een heleboel activiteiten en ruimtes, maar we staan er totaal niet bij stil. Omring je met kunststukken of muziek , dat zal helpen je beter te concentreren. De bedoeling is dat jij je happy voelt in de ruimte en waar jij de meeste tijd en ruimte wilt doorbrengen. Natuurlijk zijn er en zullen er dingen zijn die we niet leuk vinden om te doen, maar met je bewustzijn kun je begrijpen waar de stress, vermoeidheid vandaan kan komen.

Je zintuigen zijn altijd je vriend op de plek waar jij je bevindt.

B.v

we horen van alles om ons heen, voorbij rijdende auto’s fietsers, bromfietsers, buren die luide muziek aan hebben etc. Inplaats van je de klanken te negeren, kun je het omarmen. Als we de ruimte creëeren en snijden, zijn we instaat de juiste energie en aandacht in te zetten.

Routine:

De locatie waar jij je in bevind geeft energie en energie helpt ook voor je geheugen

Als jij iets op de zelfde tijdstip doet , dan wordt het opstarten makkelijk

Als je iets doet op de zelfde plek, wordt het makkelijker .

Verdiep jij jezelf in je routine.

Opdracht

Als jij je in een omgeving bevindt stel jezelf de volgende vragen:

  1. Wat waren de belangrijkste kenmerken van de ruimte?
  2. Is het stil of lawaaierig?
  3. Hoe voel jij je in de omgeving? positief? negatief? ontspannen?
  4. Past de activiteit met waarmee ik bezig was?

Creëer vooral grote ruimtes of kleine ruimtes die jou de energie geven met intentie.

Hoe meer je persoonlijke stemming ruimte creërt in de functie, hoe beter ze dienen.

En als laatste, zodra we de afleidingen hebben ontdekt, kunnen we onze stoorzenders aanpakken. DE KLETSKOUSEN IN ONS HOOFD.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *