DEEL 1 Wist je dat jij je mind – set kunt trainen

Als je het woord mind – set uitspreekt, waar denk je dan aan? Wat komt als eerste op in je gedachte? Hoe denk je eigenlijk over mind-set? Ik vertel jullie,je mind-set is trainbaar. Je mind-set is te trainen net als een spier. Je mind-set vertelt je hoe jij het leven ziet of een hoe je naar bepaalde situatie kijkt.

De kunst is om de balans te vinden van je mind-set. Je mind-set resetten in het positieve kun je alleen als je als je begrijpt hoe het werkt. Als je een positieve mind-set hebt, profiteer jij niet alleen van de mind-set maar zeker ook de mensen om je heen. Je straalt het namelijk uit in de energie die je uitstraalt. Je zult het niet geloven, maar we trekken meer negatieve situatie aan, dan positief. Het ergste is dat we het niet eens door hebben. positieve situaties trekken daarom ons heel weinig aan. We willen onbewust meer weten over negatieve situaties, dan positieve situaties.

Als we worden aangevallen door negativiteit is dat terug te vinden in ons hersenactiviteit. Dit betekent dat we er oneindig aandacht aan geven. Negativiteit valt zwaarder bij ons dan positiviteit. Ook de ervaringen van negativiteit worden snel opgenomen in ons langetermijngeheugen. Dit betekend dat we ze in de toekomst gemakkelijker kunnen oproepen.

Negativiteit werkt als een magneet. Als we het eenmaal in ons brein hebben dan komt het er met veel moeite uit. Hebben we iets negatiefs te vertellen dan blijft dat plakken, terwijl als we iets positiefs vertellen of vertelt wordt dan kunnen we dat heel snel veranderen. Om negativiteit te veranderen in positiviteit, dan beklim je als het ware een stijle berg.

Mentale verandering gaat heel langzaam. Wat we ook doen, we moeten geduld hebben om de resultaten te zien.

Vragen die jij jezelf kunt stellen zijn:

  1. Wat maakt je depressief?
  2. Wat maakt je gelukkig?

Er zijn drie hoeken voor geluk en gezondheid:

Mind-set -voeding- beweging. We hebben alle drie de elementen nodig om te bereiken wat we willen.

Als het gaat om mind-set, dan hebben we het over:

  1. Innerlijke rust
  2. Creativiteit
  3. Doorzettingsvermogen

We willen ons richten op deze drie punten, maar we worden snel verleid om ons te richten op onze angsten en onze zorgen.

Deze aantrekkingskracht moeten we overwinnen. Dus moeten alert zijn met onze gedachten.

Je mind-set, voeding en beweging beïnvloeden elkaar constant.

Als we gaan kijken naar wat we echt willen, dan betrappen ons zelf dat we alleen maar in een overlevingsmodes zitten. We zijn te veel bezig met wat we allemaal willen hebben, dan dat we actie ondernemen. Dat betekent dat overleven iets anders is dan je dromen leven.

Belangrijke vragen die jij je kunt stellen in deze opstandigheden:

  1. Wat motiveert je om ervoor te gaan wat jij wilt bereiken?
  2. Waarom in de energie sterken om te verliezen dan te winnen?
  3. Waarom is de overlevingsmodes sterker dan je droomleven?

We zijn meer gefocust op wat we niet willen dan wat we wel willen. We voorkomen liever wat we niet willen, dan dat we ons focussen op wat we wel willen. We hebben kansen.

Wat komt als eerste in je op als je het woord ‘kansen’ hoort?

Zien we onze kansen?

Maken we gebruik van onze kansen die hebben?

Wat belemmerd je om de kans niet te benutten?

Omdat we zoveel bezig zijn met overleven, ons te veel bezig houden met het voorkomen van fouten, zien we de kansen niet. Kansen worden onzichtbaar.

Het eerste wat we doen is enthusiast worden, vervolgens schakeld je mind-set over op overleveningsmodes. We maken ons zelf bang met ons eigen overbezorgdheid.

We concentreren ons te veel op wat er fout kan gaan, waardoor we geen ruimte meer hebben om ons te richten op de kansen die we hebben.

We overschatten gevaren en onderschatten kansen. De focus in fouten en tekortkoming gaar veel verder dan dat we zelf merken.

terwijl in het leven niet gaat om wat je ziet, maar wat je erin ziet, niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat. Je mind-set gaat over de manier van kijken en wat het doet met je denken, voelen en doen. Focus je op je kracht, mogelijkheden. Je gaat dan anders denken. Je mind-set bepaalt voor een groot deel hoe jij je leven in beweging zet.

Welke aandacht geef jij je mind-set? Dit is ook een van de balangrijkste vragen voor een gezond mind-set.

In deel 2 gaan we kijken naar de aandacht van mind-set.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *